Sara - Den här dagen har varit annorlunda på många sätt!

Idag har jag jobbat i växthusen som vanligt, så det är kanske inget speciellt. Men jag tycker ändå att det här dagen har varit ganska annorlunda på många sätt. 

1. Jag har varit i växthusen i Sarvik ( Brändö), inget speciellt med det, men jag har inte ens varit inne i plasthuset! Inte en enda gång. Jag har inte ens kikat in där. Det brukar vara helt tvärtom, jag brukar vara mycket oftare i plasthuset än i glashuset..

2. Jag har inte plockat en enda blomma som skulle skickas, ändå slutade jag förts kvart före sju! Det betyder att jag jobbade nästan två timmar övertid utan att ha plockat blommor.. Många andra plockade och skulle gärna ha haft hjälp, men jag och Svetlana måste sära lite zinnia. (Eller okej, Krister frågade nog om vi kunde stanna, och eftersom lönen är bättre fast man gör samma sak så stannade jag..;) ). Så det gjorde vi i några timmar, till Kristers stora glädje.

3. Pirkko kom till Sarvik. Jag vet inte om jag nånsin har sett henne där förut! Hon bor i Korsö och går till jobbet så Krister brukar nästan aldrig skicka henne till Sarvik, men idag var det tydligen akut!:P Men hur hon kom dit har jag ingen aning om..jag vet inte ens om hon kan köra bil!:P

4. Krister berömde mej och Svetlana. Han sa: "Ni är nog duktiga ni". Jag vet att han inte brukar vara missnöjd med mitt arbete (åtminstone inte så ofta..;) ), men han är inte riktigt typen som berömmer. Men han blev antagligen så glad för att vi särade zinnian klart (se punkt 2). Så det var ju roligt!:)

5. På vägen hem körde jag lite halvt i dvala, och upptäckte först älgen som stod precis vid vägkanten när jag körde förbi den. Tur att den bestämde sig för att det inte var någon idé att springa över..:P  Men den var fin!:)

Det var det jag kommer ihåg just nu, säkert har det hänt något annat också..:P

Det har varit en jobbig dag så det ska bli skönt med helg, men jag känner mej ändå inte såå trött! Inte som man tycker att jag borde efter flera långa tunga arbetsdagar!:P 



Hur har ni haft det idag då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0