Sara - Dagen som varit

Idag började jag jobba samma tid som vanligt, alltså halv nio, och då var min uppgift att fylla krukor med torv och sätta dem på en pall. Lätt, och ganska roligt i början. Men efter ungefär tio pallar med krukor (åtta "våningar" med brett) så börjar man få ont i ena armen, skulderbladet (av att sträcka sig efter torven samtidigt som man spänner sig..) och fötterna av att stå stilla på det hårda golvet. Så då är det inte så speciellt roligt. Och när Krister pratade om att det behövdes 10 paller till med såna krukor och ännu mer med andra krukor, så kändes det nog som att jag skulle få stå där hela dagen..:/

Men som tur var blev jag räddad, ungefär klockan halv ett fick jag börja plocka blommor som skulle skickas till Helsingfors senare. Det är både roligare, mångsidigare och renare. Men ganska stressigt ibland..

Men som en på jobbet sa: "Krister vet att det tar länge, men han låter ändå få plocka blommor och många fylla i krukor, för han vet att ingen vill stanna på övertid och fylla i krukor, men man stannar om det ännu måst plockas.." Så det han tycker att måst bli gjort så får någon göra, så plockar vi blommor på övertid istället, så hinner man med allt!:P Men idag slapp vi övertid, konstigt nog! Vi blev klara precis passligt!:)



Bilder har väl egentligen inget med inlägget att göra, men det blir så tråkigt utan.. Och det är ju trots allt en blomma, så liite passar det väl ihop!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0