Sara - Årets första fästing...

Japp, nu hittade jag den första fästingen på mej för iår, den hade bitit sig fast på ena sidan lite över höften. Usch, jag hatar fästingar, och ändå lyckas jag få såna flera gånger i året, fast jag försöker vara försiktig.. Men det blir väl så när vi har så mycket katter och så, man kan hitta dom små krypen nästan var som helst..:/

Som tur var var det bara en liten (man ser inte riktigt hur äckliga dom är då) och på ett sånt ställe att jag skulle ha sett den tidigare om den skulle ha varit där länge. Så jag har väl antagligen fått den idag, så då borde den inte heller ha hunnit smitta mej med något, så det är ju åtminstone en sak att vara glad för!:)


Bild härifrån.

Den var nog ännu mindre än på bilden, den såg nästan bara ut som ett svart sandkorn..

Hur är det med er då, har ni haft fästingar på er någon gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0