Malin - Min arbetsdag i bilder

Puuuh, äntligen hemma, är sååå sluuuuuut! Men rolig och annorlunda dag har det varit! Och flera kilometer har jag gått också... Kom ihåg att ta med kameran idag, men tyvärr var batteriet nästan slut, men jag hann ta ganska många bilder för det! 




Idag på morgonen var vi i tomathuset och jag lärde mig att binda upp topparna. Man snurrar alltså toppen runt bandet så att de inte ska fall ner. Man använder en rolig "stege" som man står på. Den har både gas och back så det är ganska roligt att köra där. Men i början var det riktigt vingligt, men man blev van snabbt. Man är väldigt högt upp och det är jättevarmt där uppe. Men roligt var det!  



Sedan började jag och Elvira fixa lite och glesa och flytta på lite pelargoner och andra blommor. På bilderna finns alla tre växthus - tomathuset och de två blomhusen. 



Till sist gick vi över ungefär alla äppelodlingar och satte ut feromonfällor lite här och där. Och puh, det var varmt! 


Nu ska jag bara ta det lungt heeeela kvällen.. Hoho.

Kommentarer
Postat av: Mimmiiiss

Den här bloggen ägdes visst av en riktigt söt brud! ;)

2011-05-31 @ 17:26:59
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Svar: Jo, det var en del att stå i! Klart att jag bloggar från Paris! :D Bara jag har internet där vill säga, men det borde det nog finnas. ;P

2011-06-01 @ 16:34:14
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0