Sara - Snart börjar det vara dags att så alla grönsaksfrön!

Vi närmar oss slutet av mars, och det betyder att det verkligen börjar vara dags att så alla grönsaksfrön som tar lite längre tid på sig att växa färdigt, t.ex. tomater och gurka. Så jag var därför alldeles nyss in till Ekenäs centrum och "storshoppade" alla möjliga frön!:)

Så nu i helgen när jag är hemma så ska jag förså allt som behöver försås, och så väntar jag kanske ännu en månad innan jag börjar så i växthuset och planterar ut dom försådda plantorna. Så nu kan man väl säga att odlingssäsongen har börjat för mej då!:P

Dagens inköp!:D

Jag har också en del frön kvar från förra året så jobb med att så, vattna och rensa ogräs lär jag ju ha i sommar!

Men sen är det ju det jag utbildar mej till också, så det borde ju vara ett av mina intressen..;)
Plus att det är bra att öva och experimentera, alltid lär man sig något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0