Sara - En flummig kväll...:P

Både Lotta och Fanny ville titta på alla foton jag hade på kameran (ca 3000) i tur och ordning, och där hade jag en hel del "smygbilder" på dom båda, plus en hel massa andra "roliga" bilder, så vi tre satt i soffan och skrattade massor åt dem. Mamma skämtade massor, såna där "löjliga" skämt som hon tycker om, och pappa var också på bra humör

"Smygbilder" på Fanny och Lotta tagna idag!:P

Så det är inte en överdrift när jag säger att jag har haft roligare än på länge!:P Påriktigt, både Fanny och Lotta är så roliga att vara med när dom inte är på dåligt humör, plus att jag har varit extra flummig idag! 

Jag tänkte ju som vanligt att jag skulle försöka komma ihåg dom roligaste sakerna så att jag skulle kunna skriva dom här sen men..jaa, dom glömde jag. Men här kommer i allafall två "dialoger" från ikväll. Men dom är kanske inte så roliga för utomstående, vad vet jag!:P

Fanny frågar mej och Lotta om något totalt ointressant (sådär som hon brukar!:P). Lotta och jag pratar lite om det, och säger sedan: "Vem frågar ens nåt sånt?". Fanny svarar snabbt: "Vem har frågat nåt??". Under tiden har alla andra varit tysta och ingen annan har frågat nåt. Såå, dum fråga Fanny!;)

Lotta hade fått ett sår på stortån och det var ganska djupt och fullt med smuts.
Lotta: Jag tog säkert ut fem sandkorn då när jag just hade fått det, men sen hann jag inte ta ut flera. Men det finns nog säkert ganska många kvar, det är alldeles svart och tar jätteont!
Lotta trycker upp fotan i allas ansikten för att visa i tur och ordning.
Lotta: Pappa, kan inte du ta bort det? Pappa? Jag har sand i ett sår på foten, kan du ta bort det? Pappa..??
Fanny, Lotta, jag och mamma tittar på pappa som sitter mitt emellan Lotta och mamma. Han ser på tv. Jag, Fanny och Lotta ser på varandra.
Sara: Nu låtsas han inte höra igen bara för att han inte orkar!Är det inte så pappa??
Pappa: Vaah?
Sara: Lotta har pratat länge med dej och jag trodde att du låtsades att du inte hörde för att du inte orkade hjälpa till!
Pappa: Men vadå..?
Lotta: Jag har sand i ett sår på foten, kan du hjälpa mej att ta bort den
Pappa: Mm-m, har någon en nagelklippare?
Fanny: Här är en nagelsax, nej jag menar en nagelklippare!
Lotta: Det där är nog en nagelsax Fanny!
Pappa: Men den duger säkert.
Lotta ger sin fot till pappa och pappa tar den och vrider och drar hit och dit. Lotta försöker vrida sig på samma sätt i andra ändan. Alla skrattar förutom pappa. Efter en stunds operation börjar pappa prata igen.
Pappa: Inte fanns det ju alls något grus här Lotta? Jag hittar ingenting..
Lotta: Grus?? Jag sa ju att det fanns några sandkorn där, vad väntade du dej att hitta??
Alla börjar gapskratta, och tårarna börjar rinna på mej. Hela situationen var helt enkelt för skrattretande!:P

Jag satt till och med uppe och tittade på en fotbollsmatch (!!) bara för att det var så roligt så jag ville inte sova!:P Men imorgon får jag i alla fall liite mer sovmorgon för Lotta har skolavslutning klockan 10 och jag ska dit.:) Och genast efter på jobb, så jag måste komma ihåg att packa med allt jag behöver..:P


En annan bild från idag!:)

Jaja, nu ska jag sluta tråka ut er och sova istället!
Vi hörs imorgon! Gonatt!:)

Kommentarer
Postat av: En blogg om Kevin

Hahaha, härlig konversation ;)

2011-06-08 @ 13:31:50
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0