Sara - Purjolök

Haha, för kanske en vecka sedan tog jag hem en låda med purjolök från växthusen. Krister odlar egentligen inte "grönsaker", men han brukar alltid ha lite tomatplantor och purjolök som han skickar till mindre affären tillsammans med lite blommor. Men i år blev det ganska många lådor purjolök kvar, och dom skulle inte längre få vatten. Det vill säga, dom skulle så småningom dö!

Och det kunde jag ju inte tillåta, så trots att jag inte tycker så värst mycket om purjolök så måste jag rädda en låda. Haha, men jag orkade inte plantera dom, så det gjorde mamma idag på potatisåkern..:P Medan jag planterade lite blommor och hennes gurkplantor. Men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag att det var jag som tjänade på det "bytet"... För som mamma sa när hon kom hem: "Det var nog många purjolökar, det blev två långa rader!". Trots att jag tog lådan med minst i..:P

Så jag kommer antagligen få äta purjolök oberoende om jag vill eller inte nu så småningom!;)


Det var visst ganska många plantor i en låda.....:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0