Sara - Punktering

Typiskt.. Det är säkert för att en på jobbet mitt i allt hade ena bildäcket tomt för inte så länge sedan och en annan nylingen pratade om hur massor med glas och sånt det finns på vägkanterna. Zafiran kunde kanske helt enkelt inte stå emot trycket. Eller så hade jag bara otur.

Men hur som helst har jag punktering på ena bakhjulet nu..:/ Igår på kvällen såg det ganska tomt ut så pappa fyllde det. Imorse var det fortfarnde fuklt, men sen när jag kom till jobbet hörde jag hur det pyste. Jag sms:ade pappa och han föreslog att jag skulle pröva köra bilen lite framåt/bakåt en bit och det gjorde jag och då slutade det pysa. Men vid femtiden kom pappa ändå förbi en sväng och fyllde på lite luft så att jag skulle klara mej hela vägen hem.:)

Men som tur är så har jag ett reservhjul, så nu har jag bytt ut det trasiga (med lite hjälv av pappa..:P) så nu borde jag klara mej igen. Fast störande eftersom mina sommardäck är ganska nya.. Men man kan kanske fixa hålet - som kom av en skruv - så det skulle ju vara bra. Men då måste jag kanske föra det någonstans så vi får se hur det blir..

Men påriktigt, var har jag hittat en skruv att köra på som borrade sig raka vägen in?! En lös skruv liksom.. Jaja, inte så mycket man kan göra åt det nu mera i alla fall..

Stackars Zafiran har blivit skadad!:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0