Sara - Ålands självstyrelsedag

Det är det idag, men firat det kan man väl inte direkt säga att jag har. Jag har liksom jobbat som vanligt och efter jobbet har jag gjort allt som jag brukar. Men alla som är anställda av landskapet har haft ledigt, så roligt för dom då..:/ Men lite snålt tycker jag att vi "vanliga" människor ska vara tvugna att jobba, som att det inte skulle vara något särsklit med idag.

Jag tycker att antingen så borde alla få vara lediga (och att det skulle vara en röd dag i kalendern), eller så borde det vara en vanlig arbetsdag för alla.
Inte så att bara vissa har ledigt.. Men det är väl inte direkt något jag kan påverka, så det är väl som det är. Men nu vet ni åtminstone min åsikt, så då känns det genast lite bättre!;)

Men dagen till ära kan ni åtminstone få en bild på några aklejor!:P



Så, känns det inte som att vi skulle ha firat lite nu då?! Jag menar, jag har ju åtminstone uppmärksammat att det är Ålands självstyrelsedag idag. Så det kommer ni väl alla ihåg nu? Nionde juni är det Ålands självstyrelsedag. Sådär, nu tror jag att jag har klargjort det!xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0