Sara - Höbärgning

Igår balade vi en del hö, och idag balade vi en del. Så nu har vi lite över 500 balar inne under tak, så det känns ju skönt!:) Bara ungefär hälften kvar då, men det sparar vi säkert till nästa helg!:P

Här kommer i alla fall några bilder från dagens höbärgning:


Vår "vackra" gamla traktor med balaren på släp. Och Willy och pappa..:P


Här ligger det torra höet i rader, redo att bli balat!


Balningen är i full gång! Mamma bär balar i högar så att det ska gå snabbare att lasta på släpvagnen och i hästsläpet.


Lastningen har börjat!


Släpvagnen är fullastad och hemkörd.:)


Höbalarna slängs upp på loftet i hallen och där radas dom ordentligt!


En del av arbetsstyrkan passade på att lata sej..:P

Sådär, nu vet ni precis hur det går till när vi bärgar hö!:) Och Linda, som har egen häst, hade konstigt nog aldrig varit med på en höbärgning, så det var säkert lite spännande för henne. Ända tills det blev för jobbigt! Det var "min" arbetsuppgift att slänga upp balarna från släpen till loftet, så jag tror att jag slängde upp ganska många hundra.. Men sen så är ju armmuskler en av de få muskler jag har..;)

Men jag måste nog erkänna att det är skönt att ha "bara" hälften klart nu, för det blir nog jobbigt att hålla på länge!

Kommentarer
Postat av: Greta

Sv: ÅH! Tack så jättemycket! ;)

2011-07-03 @ 18:33:30
URL: http://keemas.blogg.se/
Postat av: TIDSTUVEN

Höbärgningen var absolut en av sommarens höjdpunkter när man var liten. :D



sv till Malin: Det har du så rätt i! :) Och det gäller ju att ha barnasinnet kvar. ;)

2011-07-04 @ 23:05:55
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0