På jakt efter julrosor...:P

Jag håller på att skriva en fackuppsats om julrosor i skolan, och eftersom man gärna ska ha egna bilder så såg jag till att få det!:) I växthusen jag brukar sommarjobba i finns det massor med olika julrosor, så jag frågade "chefen" om jag kunde komma dit en sväng och fota lite - och det fick jag!:D
...
Så här såg det ut:
Maasssooor med julrosor!:P Och lite andra växter med.
Hihih, Malin, Fanny och Lotta kom med som sällskap (och fotohjälp), men dom tröttnade nog efter ett tag..:P
...
En "double lady". Urtjusig om jag får säga det själv!!;)
...
Haha, jag sa ju att det fanns massor!xP
...
Lite olika rosa sorter.
...
Ännu en annan sort med rosa blommor!
...
Det här är den "klassiska" julrosen, helt enkelt en vanlig vit julros.
Fast jag tycker att dom också är väldigt fina, i sin enkelhet liksom!:P Eller vad tycker ni..?
...
Haha, hoppas att ni inte har blivit allt för uttråkade av mina julros-foton!:P
Jag tycker i alla fall att det är en ganska underbar växt, speciellt nu på vintern när det är så få "uteblommor" som lever, så då är det ju fint med julrosor som blommar för fullt i snön!:)
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0