Man blev lite ledsen när man kom tillbaka till Ekenäs...

...och blommorna såg ut så här:

...
Nog var det ju en ganska ledsam syn..:( Och ändå hade dom fått så mycket vatten innan vi for..
Jaja, dom flesta repade sig nog ganska bra när dom fick vatten, nu är det bara den allra minsta plantan och plantan med ljusa blad som fortfarande hänger, men dom lever åtminstone dom med!:D
Och blad växer det ju som tur var nya!;)
...
Alla "träd" hade klarat sig ganska bra däremot:
"Palmen" verkade inte ha lidit alls, det andar trädet hade tappat massor med blad,
men annars mådde det också bra!:)
...
Så nu den närmsta tiden ska jag ta extra bra hand om alla växter, vissa har jag haft så länge och släpat med överallt så det skulle vara sorgligt om de dog! Växten på den tredje bilden har jag t.ex. köpt i Mariehamn, haft med mej i Kimito, haft med den i Mariehamn senare när jag var på praktik där, tillbaka till Kimito, hemma över sommarlovet och nu har jag den i Ekenäs. Så den har rest ganska många kilometer nu tror jag, och har förfrysit både ett och två blad under vintrarna!:P
...
Japp, jag tycker om växter och jaa, det är därför jag utbildar mej inom trädgårdsnäring!:D
...
Ha det bra, Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0