Google earth [Malin]

Låt mig mig skratta lite åt mig själv och mitt nya intresse:

Hahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahah.




Jag kommer ihåg för några år sen när min pappa var besatt av Google earth, och satt där i typ flera timmar och sökte upp massor av olika platser. Jag testade ju också på det lite då och då och tyckte att det var tufft och så, men sedan föll det in i glömskan och jag har inte tänkt på det så mycket.

Men idag när vi hade fältmätning och GIS (handlar typ om kartor och grejer... vi gjorde en egen karta över USA typ )så kom Google earth upp i förbi farten. Så såg jag att Google earth fanns färdigt på datorn, så gissa vad jag satte och gjorde på lektionen? Höhöhö. Jag reste till Hawaii, Galapagos öarna, Mauritius, Grönland, Sydpolen, Madagaskar, Australien.... Och en massa små små små smååå öar i Stilla havet. Man blir riktigt ressugen ju.

Gissa vad jag gjorde nyss? Jo, laddade ner Google earth till min egen dator förstås!

Nu ska jag söka upp alla konstiga öar och ställen som jag vill resa till.

Gogl örth in maj hart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0