En egen fotostudio! :D

Fast det är kanske inte så proffsigt som det låter...
...
Idag byggde i alla fall jag en alldeles egen liten fotostudio (eller Malin får ju såklart också använda den om hon vill...:P ) av en låda som en dammsugare var i när den köptes. Så nu kan jag äntligen börja experimentera med det!:D
...
Så här ser den ut, så nu ska man ha två lampor (en på varje sida) och sedan är det bara att börja fota!
...
Den är inte speciellt vacker (haha, kanske för att jag typ byggde den på en kvart..:P ) och lite dålig när det är så mycket skarvar mellan pappren där inne.. Men jag hade inte större papper, så jag måste skaffa det och sen så ser det bättre ut! Jag har också bara en någorlunda bra lampa, så det måste jag också skaffa.:)
Det är hur som helst ganska roligt att pröva och experimentera lite med det lilla man har!:P
...
Jag tog några testbilder, och dom blev så här:
...
Meningen med att ha en sån här "fotostudio" är ungefär att man ska kunna fota små saker mot en jämn bakgrund och med jämn belysning, så mina bilder med ljus från bara ena sidan och lite skarvar i bakgrunden blev ju såklart inte så värst bra, men det är alltid roligt att pröva i alla fall!:)
...
När jag fotade valen prövade jag också att ha en liten extra "lampa" som byter färg, bara för att testa lite..:P
...
Såå, bara jag någon gång hinner skaffa lite papper och lampor och hittar något roligt att fota ska jag nog göra det - och självklart ska ni få se lite bilder då!
...
Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0