Sara - Viltsafari

Under Rockoff-veckan var jag, Malin, Fanny och Lotta en sväng ut till Eckerö. Dit var vi för att se på lite djur, dom har nämligen vitsafari där! Dom hade varken tigrar eller elefanter, men jag som alltid har tyckt så om djurparker och att vara på safari älskade det! Dom andra tyckte nog också att det var roligt, så den utflykten ångrar jag verkligen inte att vi gjorde!:)

Men nu ska ni äntligen få se lite bilder därifrån (eller ganska många om jag ska vara ärlig..:P), nu när jag äntligen har både tid och en fungerande dator. 


Malin, Fanny och Lotta visar glatt upp sina biljetter just innan åkturen börjar. 

Vildsvin fanns det en del av, men dom hade en egen inhägnad (dom var lite aggressiva) så bilderna blev inte så fina.. Och dom var inte så värst söta heller!:P Det fanns också några sångsvanar som helt frivilligt kommer till reservatet år efter år och häckar. 


(Flest bilder på dovhjortarna, dom var sötast!:P)

Det fanns både kron-och dovhjortat i reservatet. Dom hade en ganska stor hage (med skog, kärr, "sjöar" och ängar) och gick alla runt tillsammans. Så dom verkade inte alls lida av att vara i "fångenskap"!:) Det fanns också ungar, bland annat en jättesöt liten dovhjortsunge (det är den som skuttar med sin mamma på nedersta bilden). En sak jag blev förvånad över vad små dovhjortarna var, kronhjortarna var ganska stora, men dovhjortarna var ju pyttesmå!:P Kronhjortarna var också mycket tamare, det fanns t.ex. en hona som frivilligt kom fram och ville bli klappad!:D Först blev man nästan lite rädd när den kom springande, men den var jättesnäll!

På bilderna ser man också en svart, det är en dovhjortshane. Det är ganska sällsynt att dom är svarta, men jag tyckte att det var fint! På bilden högst upp ser man den, och en dovhjortshane med "normal" färg.



Det fanns också två strutsar, en hona och en hane. Dom är dom farligaste djuren där, så dom fick också ha en egen inhägnad. Men ändå var det dom enda djuren vi fick mata! På bilden längst ner ser man t.ex. Lotta ge en liten gräsboll till en av strutsarna.:)

Det var jätteroligt att åka "tåg" där på dom små vägarna och se alla djur, för fast det kanske inte är så exotiska djur så har jag inte sett på så nära håll förut! Och det var också roligt att öva djurfotograferande lite, alla djur är så snabba så det är inte lätt att få sådana bilder som man har planerat, men det är roligt!:)

Så om ni är på väg till Eckerö kan jag verkligen rekommendera viltsafarin, för det var väldigt roligt!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0