Sara - Utmaning

Jag blev utmanad av Matilda samtidigt som Malin, så här kommer "min" version av den listan!:P

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:

1) Svartbrödsbagare
2) Städare på dagis
3) Dagistant (men det räckte nog att jobba som det ett par dagar, jag är ju som bekant kanske inte den mest lämpade människan för att jobba med barn..:P)
4) I växthus med blommor (haha, vad kallas man riktigt då??). Det har varit mitt "favoritjobb" hittills, kanske därför jag har hållits där nu så många somrar i rad och till och med valde att utbilda mej inom det!:)

Blommor har nog alltid varit något för mej!:)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1) Spirit
2) Sagan om ringen-filmerna
3) Många Disney-filmer, dom "äldre" är så fint gjorda och har så fina berättelser!
4) Hmm, jaa-a... Samma som ovan!;D

Fyra städer/orter/byar jag har bott i:

1) Torsholma
2) Kimito
3) Mariehamn (Haha, i alla fall i fyra månader..:P)
4) Ekenäs

Hemma på Torsholma <3

Fyra TV-serier jag gärna ser:

1) Prison break
2) Solsidan
3) L-Word
4) Kommer inte på någon mer just nu...

Fyra ställen jag vill åka till:

1) Kenya
2) Amazonas (eller Sydamerika överlag)
3) Nya Zeeland
4) Någon av öarna i Karibien eller Indonesien

Jag tycker inte om att fara och resa bara för att typ shoppa och sola, utan jag vill upptäcka saker - och fotografera både djur och natur. Därför vill jag fara till typ alla ställen där det finns mycket ovanliga djur och fin natur!:)

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

1) Facebook
2) Blogg.se
3) Mejlen
4) Bloggar

Fyra favoriträtter:

1) Kyckling med ris, currysås och stekta grönsaker
2) Chili con carne
3) Andra rätter med ris (haha, jag är ganska kräsen men ris är en av dom få sakerna jag tycker om!:P)
4) Korv- och grönsakssoppa

Jag äter i princip inte kött (mest bara kyckling och lax). Köttsåser kan vara ganska goda, så länge jag får plocka bort allt kött..;) Jag tycker inte om potatis. Pasta är kanske gott, men tråkigt att äta bara det..:P Så ris och grönsaker är egentligen det jag helst äter hela tiden, i olika former!:) 

Fyra ställen där jag trivs:

1) Hemma, speciellt ute i uterummet på somrarna
2) I Mariehamn och Ekenäs (dom är trots allt ganska lika!)
3) Hemma hos Malin, i alla fall så länge hon passar upp mej!;D
4) Hos Willy, eller hos mina kära kusiner Mimmi och Hanna

Mimmi och Hanna är alltid roliga att hälsa på hos, och det skulle inte vara helt fel att träffa dom igen!:)

Fyra personer jag vill träffa:

1) Mimmi och Hanna
2) Josse och Ronny (kanske man hinner med ett litet besök nu i helgen..?:P)

Jaa, det var väl egentligen fyra redan! Men jag bjuder på två extra i så fall.

3) Johnny Depp
4) Stampe

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

De gamla Disneyfilmerna var verkligen helt genialt bra! :D Nu när man är äldre och ser dem igen så inser man dessutom hur många "vuxenskämt" som man inte fattade förut som det finns i dem. :P



svar till Malin: Tack så jättemycket! :D Kul att du tycker det.

2011-04-05 @ 20:13:22
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Ida

Roligt att läsa :)

2011-04-06 @ 01:07:09
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

svar till Sara: Hihi, tack. ^^ Det är nog deras stora huvuden som gör dem söta.



Exakt! De nya animerade filmerna når inte alls upp till samma klass som de gamla hederliga handtecknade filmerna.



Ja, eller hur! :P Speciellt i Lejonkungen och Aladdin har jag märkt att det finns en massa "dolda budskap". ;D

2011-04-06 @ 14:55:44
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0