Sara - I helgen övade vi beskärning

I helgen var vi hemma hos Malin, och eftersom vi just har lärt oss om beskärning och det fanns en hel del träd och buskar på gården som borde beskäras, så tyckte vi att vi lika bra kunde fara ut i det fin avädret och öva lite!:)

Vi började med ett päronträd, sedan kortade vi ner två korallkorneller och glesade ut en schersmin lite.

Här kommer ett plock av den dagens bildskörd:
Malin jobbade flitigt och humöret var det inget fel på!:P Hon är också nöjd med resultatet av beskärningen.
Jag var inte riktigt lika flitig, jag måste ju sköta kameran också!;) Men jag hann nog hjälpa med allt ändå. Här ser man hur päronträdet blev, och alla bilderna på dom röda kvistarna är korallkornell.:)
Haha, men vi hade tur för Malins pappa förde bort alla kvistar, det är nästan alltid det jobbigaste!:P

När vi var klara var det dags för lite picknick ute på gräsmattan, och det blev nog ett riktigt lyckat slut!

Malins pappa tyckte också att vi var duktiga, så det var ju roligt med lite beröm!:P

Kommentarer
Postat av: Malin

Ååååh va snygga bilder på mig. Jag har ju världens finaste kläder på oxå -.-

2011-04-13 @ 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0