Sara - En tung första dag!

Sådär, nu har jag hunnit komma hem från jobbet (praktiken) och ätit middag. Och inget annat. Jag for på jobb halv nio imorse, och slutade jobba närmare halv sju.. Jaa, ni läste rätt, jag började första arbetsdagen med övertid!

Varför börja lugnt om man kan ta ut alla krafter redan första dagen??

Men oj vad trött jag är nu! Jag har mest hela dagen klistrat lappar med streckkod på krukorna på dom blommorna som skulle skickas till Helsingfors idag. 65 lappar per papper. 6 papper per bunt. Och jag hann väl med ungefär 6 buntar.. Så vad blir det då, 65 x 6 x6 = 2340. Japp, jag har lyft upp över tvåtusen krukor med blommor bara för att klistra dit en liten lapp! Och så satte jag ner dem i bretten igen och senare på dagen lastade jag upp dom blommorna på en vagn och sedan in i en lastbil. Men kära hjärtanes vad man fick ont i benena och fötterna av att stå timme efter timme!:P Och det känns riktigt som att jag håller på att somna här sittande nu..

Annat jag har gjort idag är att plocka ihop blommor som skulle skickas och putsat dom. Då måste man tänka lite mer än när man klistrar lappar, så jag vet inte vilket jag föredrar!;D

Bäst kanske att fara ut och sköta djuren snabbt nu då innan jag slocknar framför datan..:P

Fotograferad igår.

Vad har ni gjort idag då?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0