Malin - Otur

Detta är otur:

Ponera att du är i affären. Du ska köpa valnötter som du ska ha till smarriga brownies du ska göra senare. Men nöturvalet är en djungel. Det finns små påsar, det finns stora påsar. Det finns bruna nötter, det finns gula nötter. Och alla är så fruktansvärt dyra. Du är på jakt efter billiga och goda valnötter. Äntligen hittar du. Du hittar den MAGISKA HYLLAN. En påse valnötter som bara kostar 3,26 €! YES! Du går glatt till kassan. Du plockar glatt upp alla varor på bandet. Medan kassörskan pipar in alla varor tänker du glatt, som den fattiga studerande du är, att detta blir ju inte så dyrt.
Plötsligt, chockat stirrandes på skärmen, gör priset en raketuppskjutning. OJ. Varför blir det så här dyrt!? Du betalar och går ut. I bilen kan du inte släppa varför det blev så dyrt. Du är glad att du för en gångs skull behöll kvittot. Och där. Där står sanningen.

Du har köpt pecan-nötter för 11,50 €.


Varför... Jag säger bara VARFÖR!?


Åh, namnamnam, nu ska jag njuta av valnötter!



TRODDE DU JA! Ät dehär istället, nötter som bara miljonärer har råd med!


Bäst för nötterna att dom är goda. Annars...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, vilken otur! Grejt liksom! :P



Jag brukar ofta säga/skriva "på tal om fransk mögelost", o ingen fattar det nånsin, haha! xD



Thanks för tipsen! Jag är så sugen på att se filmer som jag inte sett tidigare, är så trött på de samma gamla vanliga :P

2011-04-05 @ 18:32:12
URL: http://mtildaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0