Veckans lästips: Systerskap av Katerina Janouch

Nu har jag läst ut ännu en bok; Systerskap av Katerina Janouch.



Den handlar om en barnmorska som är mitt i en skilsmässa och husförsäljning (p.g.a mannens otrohet) men hon är osäker på vad hon egentligen vill och tycker att allt går för snabbt fram. Hennes barn har också blivit svårare att få kontakt med, och Cecilia (huvudpersonen) oroar sej för att de är olyckliga. I boken finns det också flera stycken 19-åriga flickor som har tröttnat på att måsta vara rädda när de är ute på nätterna, och de tar saken i egna händer.

Boken handlar egentligen mest om kvinnor: mammor, systrar, döttrar o.s.v. och deras relationer till varandra. Man får också veta hur det är att jobba natt som barnmorska, och hur det känns att inte veta vem man kan lita på.

Systerskap är andra boken i serien om Cecilia Lund, första boken heter Bedragen och den läste jag för några veckor sedan, den tredje boken heter Hittebarn och kommer ut nu i september.



Jag tycker att både Bedragen och Syskonskap var väldigt bra, och jag kan rekommendera dem till alla som tycker om att läsa om relationer mellan människor och vill ha bra person- och känsloskildringar. Jag tycker att Katerina skriver på ett väldigt lätt sätt, men ändå utan att bli tråkigt.

Jag ser fram emot att få läsa den tredje boken, och jag vet att det är fler än bara jag som gör det!:)

Ha en trevlig lässtund!;)
Kramar, Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0