Veckans lästips: Otroligt men sant av John Searles

Hejsan!

Nu har jag äntligen hinnit läsa ut en ny bok, och det är Otrolig men sant av John Searles, så den tänkte jag berätta lite om.:)



På baksidan står det:

"Nästan fem år har gått sedan Ronnie Chase dog.

En kväll dyker Melissa, hans flickvän från high school, plötsligt upp hemma hos Ronnies bror Philip och deras mor. Sist de sågs var efter bilolyckan som tog Ronnies liv. Philip kan ännu se Melissa framför sig i den vita, nedblodade klänningen. Nu är hennes ansikte vanprytt av ärr och två tänder fattas i överkäken.

Men det chockartade återseendet är ingenting jämfört med vad Melissa berättar för dem. Hon är gravid. Och hon vet säkert att fadern är Ronnie..."

Om man läser det tycker jag att man får en klar bild av vad boken handlar om..och jag tyckte att det lät spännande. Och boken var nog också spännande. Men jag blev lite besviken för den handlade också om en massa annat, och man fick aldrig riktigt reda på hur det hade gått till egentligen, och så var det med många saker i boken. Det hände massor med saker med alla huvudpersonerna och också med bipersonerna.

Man får t.ex. veta att Melissa påstår att Ronnie måste vara pappan eftersom han är den enda hon någonsin varit med. Men sedan får man också veta att hennes "hyresvärd" har hållit på med något "fuffens" (men man får aldrig veta riktigt vad..) och att han kan ha haft tillfälle att våldta henne. Han har t.ex. olagliga sömntabletter och hälsade ofta på henne på kvällarna. Men det står aldrig rakt ut att det var så det gick till.

Det är ungefär likadant med många andra händelser, man måste läsa lite "mellan raderna" för att veta vad som har hänt. det är i och för sig inget fel med det, men jag tycker att det gjorde den lite tyngre att läsa..

Men fast jag kanske har klagat en del på boken nu så tyckte jag ändå att den var bra. det var mest det plötsliga slutet som jag blev besviken på.. Men resten var faktiskt väldigt spännande!:)

Ha en trevlig lässtund, kramar Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0