Hantering av små maskiner

Det har dagens lektioner bestått av. Och jag vet att det låter ganska tråkigt. Men konstigt nog var det faktiskt ganska roligt!

Dom "små maskiner" som vi skulle lära oss att hantera var dels t.ex. trimmer och lövblåsare, men vi använde också större maskiner. Vi körde en liten typ "golfbil" (som var väldigt rolig, man vred på nyckeln, men man såg ingen annastans att den var på, men så gasade man och så for man iväg i en väldig fart..:P) och en bobcat med grävskopa. Vi körde även en avant med släpvagn.



Jag trimmar gräs!:P




Bobcaten, vi övade att backa och att flytta sand.


Bobcaten var lite lustig för den hade ingen ratt och inga gas- eller bromspedaler, utan man hade två spakar som man förde fram och tillbaka och så rörde den sig framåt eller bakåt beroende på vad man gjorde med spakarna..:P Och om man släppte spakarna så stod den stilla.



Här kör jag bobcaten för fullt!:)



Malin tömmer skopan.




Här kör jag avanten (som typ är en mini-traktor)..:)

Den var också rolig att köra för den hade två pedaler, en med en pil framåt och en med en pil bakåt, och en ratt. Så det var bara att sätta på motorn och sedan trycka på en av pedalerna beroende på om man ville köra framåt eller backa!:)

Det var skönt när man inte behövde växla eller använda kopplingen på någon av maskinerna, det var mycket roligare och enklare!:D

Så det är ungefär det vi har gjort idag!

Ha det bra, kramar Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0