Ekenäs marknad

Hej!

Nu just kom jag och Malin hem från ekenäs marknad, och det blev nog en rolig kväll. Vi träffade Josse, Ronny och Anne en stund, och jag pratade till och med lite med min kära kusin Hanna som också råkade vara på plats!:)

Här är några bilder:









Jag har länge velat bli avtecknad av någon charmig utlänning (okej, jag tycker om utlänningar, men "vanliga" människor duger väl också..) som ritar karikatyrer av en på några minuter, och nu äntligen vågade jag sätta mej i hans stol..;) Resultatet ser du längre ner!

Haha, om någon undrar varför han viftar så med sina papper så var det för att han försökte undvika paparazzin..xP



Malin blev hungrig :)



Vi gick mest bara runt och tittade och njöt av stämningen, men just innan vi skulle gå hem (och alla stånd höll på att packa ihop) så impulsshoppade jag en del (men jag ångrar det inte:P).

Här kommer bild på alla saker jag köpte:



Så här ser jag ut som karikatyr..:P



Medan en försäljare plockade ihop sina saker i halvmörkret hittade jag en väska som jag köpte.
Den kostade 23 €, men han prutade på priset så jag fick den för 17 €..;) Ibland lönar det sig att vara sent ute!xD



Jag måste ju självklart köpa lite godis också, är man ett godismonster så är man!:P

På hemvägen hann jag också köpa två tavlor som ser ut ungefär så här:





Bilderna är lite dåliga, men jag tycker att dom är underbara i verkligheten..:)
Den övre har ett motiv från Japan och den undre ett motiv från Lappland (om jag alls förstod vad han menade, jag är ju ingen höjdare på finska..).


Sist, men inte minst, så köpte jag en topp/klänning som jag kan ha på mej vid festliga tillfällen..;)
Underbar!



Men det var nog ungefär allt, så nu ska jag äta upp mina godisar samtidigt som vi ser på en film!:D

Gonatt, Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0