Mitt behov av en systemkamera bara ökar och ökar..

Jag önskad mej en systemkamera till julkllapp förra året. Jag önskade mej också en laptop till julklapp förra året. Laptopen var viktigare, men jag fick ingendera (men jag fick en laptop som "studentgåva" istället).

Jag önskade mej en systemkamera mest bara för att det typ skulle vara roligt att ha en, men jag hade väl egentligen inget behova av att skaffa en (om jag nu inte skulle råka få den gratis av någon..:P). Det gick några månader av det nya året, och jag ägnade det hela knappt en tanke.

Nu undrar jag hur jag någonsin har klarat mej utan den.

Jag vet egentligen inte varför, mer än att jag har varit på ett väldigt kreativt humör den senaste tiden och framför allt har varit så sugen på att fotografera. Inte hjälper det heller att min digitalkamera börjar vara till åren, och att det märks på kvaliteten.. Så nu tänker jag flera gånger om dagen på hur härligt det skulle vara med en egen systemkamera (obs, det är bara en Nikon d5000 som duger för mej..;) ), tittar på alla möjliga fotobloggar, läser (köper) fototidningar, lär mej om olika tillbehör och t.ex. photoshop, planerar att fara på fotomässa....o.s.v.....

Jag har helt enkelt blivit besatt. Jag måste köpa en systemkamera så snabbt som möjligt.

Hahaha, men den känslan i sig är inte så ovanlig.. Jag hade inte en tanke på att köpa Fenix innan det en dag slog mej att jag bara skulle måsta skaffa en innekanin, och han var perfekt för det. Så då var det bara så. Det var också ungefär så när jag skaffade Sponkan, inte hade jag tänkt skaffa en hamster innan jag typ bara gjorde det en dag. Men jag gör ändå sällan saker jag ångrar, varken Fenix eller Sponkan har jag ångrat en sekund. Jag brukar också vara ga

nska envis, så om det finns något jag verkligen vill ha - och jag har råd med det - så brukar jag få det!

Så det är bara att inse att jag kommer att skaffa den där kameran så fort jag har råd, annars kommer jag att bli tokig! Och min iver har till och med smittat Malin...;)

Så nu vet ni det!

Gonatt, Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0