Framtiden är olika för olika människor beroende på vikten

Idag såg jag och Malin på ett avsnitt av Vi äter oss till döds på tv3 play. Det handlade om att vi "normalviktiga" människor ofta tror och tycker att överviktiga människor är mindre smarta och oftast lata, och att det gör att dom känner sig mindre värda.

I programmet fick man veta ganska mycket statistik, och en av sakerna som kom fram var att bara hälften så många överviktiga människor studerade vidare till högre examina jämfört med vad normalviktiga människor gör, och att en av orsakerna till det är att de överviktiga inte studerade var att de inte kännde sig tillräckligt smarta för att klara det (och det var bara för att det var tjocka)!! Jag har aldrig ens tänkt tanken att man inte skulle vara värd att få studera bara för att man kanske är lite "större".. Jag menar, tänk om man i framtiden har gått ner i vikt och så har man inte utbildat sig till något speciellt bara för att man var tjock när man var yngre..?!?! Det är ju inte riktigt klokt! Och även om man aldrig går ner i vikt så kan man väl ändå studera, det ökar ju åtminstone chanserna att man får drömjobbet om man har en utbildning och är ambitiös. Eller??

Så ni alla "större" människor i värden ska tänka på det - ni är precis lika mycket värda och det finns flera än bara jag som tycker det! Så det är bara att studera av hjärtans lust!:)


Kramar, Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0