Veckans lästips!

Sådär, nu tänker jag äntligen komma med lite nya boktips, jag har haft så fullt upp ett tag så jag har inte riktigt orkar läsa så mycket, men nu har min "läsperiod" börjat igen!:)
...
Så nu de senaste dagarna har jag läst ut flera böcker, och då måste jag ju självklart också uppdatera lite här i kategorin med "veckans lästips".
...
...
De här två böckerna har jag läst ut de senaste två dagarna, d.v.s. en bok/dag.
De ingår i en serie; House of night, och det här är del tre och del fyra. De två första delarna heter Vampyrens märke och Sveket, och dem har jag också läst tidigare. Serien fortsätter också med åtminstone två böcker till: Jagad och Frestad.
...
Böckerna är skrivna av P.C. Cast och Kristin cast, och handlar en flicka som heter Zoey som ska bli en vampyr-prästinna en dag, och som är med om både det ena och det andra. Människorna och vampyrerna lever i fred, och Zoey är på många sätt lik den människa som hon var innan hon blev "märkt" och började sin förvandling mot vampyr; hon träffar killar och kompisar, shoppar, fikar och far på bio, men hon är också annorlunda eftersom hon nu har stora magiska krafter och mycket ont att kämpa emot. Det är inte alltid heller lätt att veta vem man kan lita på - varken lärare, kompisar eller pojkvänner är som de verkar!
...
Om man har tröttnat på allt som handlar om vampyrer så är den här serien kanske inte något för en, men jag tycker i alla fall att den är bra. Den är lättläst, det händer hela tiden spännande saker och vampyrerna gestaltas annorlunda än i de flesta andra böckerna/filmerna.
...
Så jag rekommenderar åtminstone de här böckerna till alla som tycker om vampyrserier, och som vill ha spänning som inte är allt för komplicerad att komma ihåg!:P
...
Jag har också läst ut den här boken den senaste veckan:
...
Det är också den tredje delen i en serie (de två första delarna heter Midvinterblod och Sommardöden, och den fjärde Vårlik => en bok/årstid), och handlar om mera normala saker som mördade människor och poliser som försöker lösa brotten. det är alltså en ganska klassisk deckare, men inte sämre för det.
...
Huvudpersonen (i alla böcker) heter Malin Fors och jobbar som polis, men det är inte bara hennes arbete som polis som är spännande, utan också hennes vardag där hon har svårt att älska sin dotter, plågas av mardrömmar och riskerar att hamna vid ett behandlingshem p.g.a. sin kärlek till flaskan.
...
Jag tycker att den med var väldigt spännande, så om man föredrar "riktiga" människor och monster framför vampyrer och konstiga varelser tycker jag att man kan läsa den!:)
...
Ha en trevlig lässtund, kramar Sara!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0