Besök vid tvättstugan!

Efter frukosten var vi riktigt duktiga och masade oss till tvättstugan (andra gången hittills..:P) och tvättade kläder.
...
Haha, det börjar faktiskt kännas som att det är på tiden att lära sig hur tvättmaskinerna fungerar, och att börja tvätta kläderna själv! Egentligen är det väl inte så svårt att tvätta, men eftersom jag i princip aldrig har gjort det själv (förutom i Brusaby när man tvättade hundarnas och katternas saker, men då slängde man mest bara in allt som skulle tvättas i maskinen..) så är det ganska komplicerat för mig.
...
Fast egentligen är det ju ganska lätt. Så nu ska jag börja tvätta mina kläder själv, i alla fall ibland. Som mamma sa till mig: "Om du ändå kommer hem och har stor bil och så, så kan du ju lika bra ta hem all smutstvätt så tvättar jag det". Så det måste jag ju göra. Annars blir kanske mamma besviken för att "hon inte behövs mera"..eller så blir hon inte det, men det är i alla fall praktiskt att fara hem med en massa smutsiga kläder och komma tillbaka med rena - utan att ha gjort någonting mera med dem än att föra dem till tvättkorgen! :D
...
Men idag tvättade vi i alla fall själv, för nu har jag inte varit hemma på ett par veckor, så de rena kläderna börjar minska. Och det är ju inte så jobbigt och besvärligt när vi nu har gratis tvättstuga i närheten. :)
...
Här kommer lite bilder!
...
Det finns fyra tvättmaskiner, två torktumlare och några torkskåp (+en strykbräda) som vi får använda.
...

Malin håller stolt upp tvättmedlet!:P
...

Malin slänger glatt in alla kläder i tvättmaskinen - förutom en strumpa märker hon efteråt!!
Menmen, så kan det gå!
...
Så det var vårt besök vid tvättstugan.
Nu måste vi bara komma ihåg att hämta kläderna senare idag också, så att de inte blir kvar där!:P
...
Ha det bra, kramar Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0