Packningsdags! [Malin]

Neeehej, man måste väl börja ta tag i den här dagen (kvällen) och börja packa.
Det här med packning för mig är så otroligt svårt. Jag måste ta med mig nästan hela garderoben när jag går någonstans. För "tänk om". Tänk om man plötsligt blir bjuden på en fin middag med presidenten eller någon annan viktig person. Så har man inte passande kläder för det. Tänk om alla kläder plötsligt går sönder. Så har man inte dedär extra plaggen med som man behöver. Tänk om man ska ligga o kräla i lera, så har man inte de där oömma kläderna.
Därför packar jag alltid med en massa onödigt, bara för att "tänk om". Så är jag borta i kanske två dagar och har använt typ en tredjedel av kläderna.
MEN!
Nu ska jag bara packa de NÖDVÄNDIGASTE! Jag ska tänka ordentligt och inte packa en massa onödigt. Det enda jag behöver är nyårskläder, oömma kläder, utebyxor + ett par vinterskor. Inget annat. INGET ANNAT. KOM IHÅG DET MALIN!
Så. Då har jag läxat upp mig själv. Hoppas jag lärde mig något av det.
Så nu ska jag som sagt packa för imorgon bär det av mot Åbo för att shoppa och sedan till Torsholma! Jippijej!
Lite fåglar jag såg genom fönstret här om dagen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Heeelt som om jag sku ha skrivit det där! Alltså det är galet, jag bara inte kan ta med mig bara det nödvändigaste. Jag har alltid tyngst väska när jag reser, bara för att jag måste ta med mig de där två ylletröjorna till Egypten, ifall det blir kallt o ifall jag råkar klotta ner den ena. xD Nånä, kanske int så, men liknande. Alltid det där "tänk om". Håhhå. Jag tror nog att jag aldrig lär mig att packa det nödvändigaste utan att släpa med mig halva garderoben!

2010-12-30 @ 00:15:35
URL: http://livetenligttinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0