Jaha, då var första arbetsdagen på dagis slut...

...och jag kan bara säga en sak: Skööönt att jag bara ska jobba nu över jullovet!!
...
Jag menar, jag har ju aldrig varit så värst barnkär, men jag förstår faktiskt varför... Visst, en del av barnen är jättesöta och snälla och gör allt som man säger åt dem att göra, men på riktigt, vissa är nog så otroligt hemska, jobbiga, olydiga och aggressiva!
...
Och ett av barnen måste ju ha något fel.. Han är ett av de äldre, och han sprang ju bara runt hela tiden och hotade att slå alla i närheten med stolar och knytnävar. Han skrev och svor, han var faktiskt totalt omöjlig.
Men som tur var behövde inte jag göra så mycket med honom, han är så besvärlig att han behöver en "egen" dagistant, och det fick vara hon som jobbar ordinarie där!:)
...
Sedan så är jag också alldeles slut i kroppen, jag gick dit (ca en km) och tillbaka, och under dagens lopp hann jag både skotta snö, bära barn och dra pulkor fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka...
Så nu vill man nog bara sova...
...
Jag har svårt att förstå hur man alls kan tycka om att jobba med barn, jag känner nog att jag har valt alldeles rätt branscher själv, varken djur eller växter klagar så värst mycket. En annan fördel är att man bra kan stänga in djuren någonstans, och lämna den utan uppsikt - gör jag samma med barnen blir jag säkert dömd för misshandel!:P
...
Menmen, bara jag får bra betalt så står jag väl säkert ut några dagar till!:D
...
Ha det bra, kramar Sara
...
Ps, om jag någonsin blir sugen på att själv skaffa barn, påminn mej om hur förskräckliga barn är så att jag inte behöver ångra mej resten av livet...;)
Och snälla, säg inte "men du kommer nog ändra dej när du blir äldre", för alla gör faktiskt inte det!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ändrar dig när du blir äldre ;) <3

2010-12-20 @ 17:46:00
Postat av: Sara

Var inte så säker på det! ;)

Vissa saker ändras aldrig, det här kan vara en av dom sakerna!! xD

2010-12-20 @ 18:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0