Det verkar vara dags att kastrera Fonzie så småningom...

Orsaken till att jag skriver det här vet jag däremot inte!;)
...
Men min lilla kanin (född i maj i år) har börjat bete sig lite för manligt för min smak, så för att hans ska få lov att fortsätta bo inne så borde han kastreras så snart som möjligt...
...
Saker Fonzie gör som jag inte uppskattar:
- Han har blivit "aggressivare" i buren, ibland tänker han nästan anfalla när man sätter ner handen (och det gjorde han aldrig tidigare!).
- Han har konstiga (manliga) ljud ibland, och dom verkar inte heller så kärvänliga.
- Han har blivit "hispigare" i buren, tidigare var han bara ganska lättskrämd, nu behöver han ingen orsak att springa runt i buren och råda till och stritta sågspån!
- Han har börjat markera (det har ju i och för sej gjort ett tag redan, men nu har det börjat lukta illa!)
...
...
Så det känns som att det börjar vara dags att kastrera honom så småningom då!
När jag kastrerade Fenix tror jag att han var ungefär fyra månader, så Fonzie borde vara tillräckligt gammal!:)
...
Med Fenix gick det ju bra, så man får ju hoppas på att Fonzie också klarar allt bra! Då är det ändå problemet var jag ska kastrera honom och hur jag ska få dit honom...:/ Det var bra i Brusaby, men nu bor jag ju inte direkt där mera.. Haha, kanske han kan stanna där "på semester" hos någon jag känner då, så tar jag hem honom igen när jag far hem efter skolveckan!:P
...
Jaja, säkert löser det väl sej.
Söt är han ju i alla fall!:)
...
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0